QUICK BIKINI FIX

Tralala, nog een paar weekjes en de vakantie begint weer! Mooi moment om eens te kijken of je badpak nog gezellig staat. Mocht dat niet helemaal het geval zijn, wees dan niet getreurd. Met deze 5 tips zit alles in no time weer gegoten!

TIP 1: WEET WAT JE EET

Als je onder je caloriebehoefte blijft, val je af. Een dieet dat volgens dit doodeenvoudige systeem werkt is het Flexibele dieet. Met dit dieet eet je een (gezonde) maximale hoeveelheid calorieën per dag, verdeeld naar bepaalde macronutriënten (vetten/ eiwitten/ koolhydraten). Maar hoe weet je nu precies hoeveel je binnenkrijgt op een dag? Simpel, door het bijhouden van je voeding door middel van zogenaamde tracker. Deze methode werkt echt uitstekend!

TIP 2: IT’S ALL ABOUT FOOD

Het is al vaker gezegd: voeding bepaalt voor 80% je figuur. Sterrentrainer Carlos Lens schreef hier ook laatst al een stukje over. Ik herhaal de kern nog even: voeding is de belangrijkste tool om je figuur tunen. Dus wil je nog wat pondjes kwijt voordat je gaat flaneren op de playa, let dan komende weken extra op met wat je in je mond steekt. Belangrijker dus dan je urenlang in het zweet werken in de sportschool (zie ook tip 4 in dit verband).

TIP 3: SNELLE KOOLHYDRATEN

Ik hoor je denken. Leuk, dat ik op mijn voeding moet letten. Maar wat kan ik dan het beste wel of niet eten? Luister naar deze ervaringsdeskundige. Een van de beste manieren om af te vallen, is het beperken van je snelle koolhydraten. Dus skip die aardappelen, pasta en ja, ook brood en je zult zien dat de kilo’s eraf vliegen. Nb: voor een gezond lichaam heb je een mate van koolhydraten nodig. Het is dus niet verstandig om alle koolhydraten te skippen. Dus blijf vooral lekker groenten (dat zijn ook koolhydraten) en langzame carbs nemen zoals een kleine portie zilvervliesrijst of quinoa.

TIP 4: GROTE SPIEREN

Wat ook goed helpt, is het trainen van je grote spieren. Dat zijn je rug-, been- en borstspieren. Deze spieren hebben veel energie nodig om groot te worden én te blijven. Dus gaat je verbranding omhoog en dat is goed! Voor de zekerheid noem ik het volgende nog een keer. Wil je een platte buik, dan heeft het weinig zin om eindeloos buikspieroefeningen te doen. Je buikspieren zijn nl. de Minions onder de spieren en verbranden daarom minder dan een paar sterke bovenbenen. Verder bestaat plaatselijk vet verbranden in de sportschool niet. Je kan dus niet met buikspieroefeningen specifiek vet verbranden op je buik. Echt niet.

TIP 5: LOOZE YOUR BOOZE

Zucht, dit vind ik altijd een van de moeilijkste onderdelen. Die heerlijke drankjes….. Maar goed, het is een feit: alcohol zet aan. Dus luister. Alcohol bevat veel (loze) calorieën en zit boordevol suikers. Nog erger wordt het als je tijdens het eten drinkt. Je lichaam geeft dan nl. voorrang aan de verwerking van de alcohol waardoor het voedsel niet goed wordt verwerkt en rechtstreeks als vet wordt opgeslagen. Sodom en Gomorrah! Dus wil jij straks shinen in de leuke shorts, laat dan komende weken de drank staan.

Ps: hou gewoon maar voor ogen dat jij binnenkort als een gestroomlijnd goudhaantje over het strand zal huppelen, dan lukt het vast vanzelf. Good luck met de missie!

💋Mo

 

Hi, ik ben Mo en ik zorg ervoor dat je een paar keer per week een leuke nieuwe blog krijgt voorgeschoteld bij Forever 39. Wil je meer weten over mij? Klik dan hier.

( 287 keer in totaal bekeken, 1 keer vandaag bekeken)

Copyright © 2018 - Forever39.nl - Alle rechten voorbehouden.

CONTACT - SAMENWERKEN