SAVE YOUR SHAPE OP VAKANTIE

Ben je al lekker aan het genieten van een heerlijke vakantie? IJsje hier, macaronnetje daar. Wijntje, tapas en snackjes etc etc. Zucht, het lijkt wel of op vakantie alles een stuk fijner smaakt. Zeker als je lekker 100 meter plat ligt op je bedje langs het zwembad. Maar ja, hoe voorkom je nu dat je in 2 weken 5 kilo’s aankomt? Lees snel verder voor mijn (niet te strenge) tips.

Heel begrijpelijk en herkenbaar allemaal; jezelf vergrijpen aan alle lekkere hapjes en drankjes die voorbij komen tijdens de vakantie. Ik weet er alles van, want ik woon in Frankrijk-vakantieland en daar is het heel normaal om rond de lunch bijvoorbeeld al de eerste fles rosé te ontkurken. Of om even snel bij de bakker een lekker taartje naar binnen te werken. En dan dat goddelijke brood…. Kortom, veel verleidingen dus. Maar je kan niet alles eten en drinken, want dan staat die nieuwe fluoriserende bikini ook niet meer zo gezellig. Dus ben ik op zoek gegaan naar een modus om toch zo nu en dan lekker te kunnen genieten van alles, zonder dat het uit de klauwen loopt. En dat is gelukt! Zie hieronder voor mijn (relaxte) tips, die je perfect zou kunnen toepassen tijdens je vakantie.

Wandelen

Zet een lekker muziekje op je hoofd en wandel gewoon terug vanaf het strand, de markt of het restaurant. Terwijl de rest zich lui per auto voortbeweegt, heb jij ondertussen maar mooi extra beweging te pakken. Wat weer voor een betere verbranding zorgt. Éen keer per dag ergens inplannen, moet lukken toch?

Snelle koolhydraten

Wees zuinig met snelle koolhydraten zoals brood, pasta en aardappelen. Je kan ze nl. meteen op je dijen plakken. Neem af en toe met de lunch een heerlijk uitgebreide salade, of een stukje vlees of kip met groenten. ’s Avonds laat je de snelle koolhydraten het beste helemaal staan, want dan is de tijd te kort om ze nog helemaal te verteren. 

Alcohol

Néééééé! Don’t you worry, ik ga niet zeggen dat je niet mag drinken. Vakantie = vakantie en daar past prima een tropische cocktail bij of een regionale rosé. Maar we weten allemaal dat het niet bevorderlijk is voor de bikini-look (lees hier nog maar eens na waarom niet), dus een beetje beleid kan geen kwaad. Drink bijvoorbeeld bij elk glas alcohol ook een glas water. Hierdoor drink je automatisch minder alcohol en het water zorgt er ook voor dat alles sneller wordt afgevoerd. En drink eens een alcoholvrije (en liefst suikervrije) cocktail. Ik ben bijvoorbeeld helemaal verliefd op het volgende (zelf verzonnen recept):

Koud water + ijsblokjes

Partje limoen

Stukje gember

Verse munt

Schijfje rode peper

Gewoon allemaal in een mooi glas doen, echt zalig! Je mist de alcohol niet, geloof me.

Kortom, als je het een beetje handig aanpakt, loopt het allemaal niet uit de hand. Kan je straks thuis in Nederland wat relaxter de (gezonde) draad weer oppakken. Geniet van je vakantie!

Hi, ik ben Mo en ik zorg ervoor dat je een paar keer per week een leuke nieuwe blog krijgt voorgeschoteld bij Forever 39. Wil je meer weten over mij? Klik dan hier.

( 119 keer in totaal bekeken, 1 keer vandaag bekeken)

Copyright © 2016 - Forever39.nl - Alle rechten voorbehouden.

CONTACT