ADIOS, CELLULITE!

Cellulite, of te wel de sinaasappelhuid. Het schijnt dat 90% van de vrouwen er last van heeft. Komt het je bekend voor? Lees dan snel verder hoe je die bultjes en hobbeltjes fors kan verminderen!

Cellulite of cellulitis?

Allereerst even een misverstand uit de wereld helpen. Heb je een sinaasappelhuid op bijvoorbeeld je bovenbenen, dan heb je last van cellulite. Niet van cellulitis. Dat is nl. een pijnlijke huidontsteking die gepaard gaat met zwelling en roodheid. Dus ook al zeggen hele volksstammen dat ze last hebben van “cellulitis”, jij weet nu dat dit niet klopt (tenzij ze dus die pijnlijke aandoening hebben, hè?). Ps: ik wist dit eerst ook niet hoor.

Hoe ontstaat cellulite?

Als je last hebt van cellulite, dan verkleven zich onderhuids vetcellen, vocht en vervuilde stoffen. Hoe kan dit? Erfelijkheid een grote rol, maar ook zeker je lifestyle. Alcohol, suiker, cafeïne, zout, verzadigde vetten: ze bevorderen allemaal een hobbelig maanlandschap op je benen. Of op je buik of billen. Gebrek aan beweging en ook hormonale toestanden kunnen cellulite verergeren. Maar troost je: zelfs sommige topmodellen hebben er een dagtaak aan om het oppervlak van hun bevallige beentjes glad te houden.

Hoe kom je er vanaf?

Dan komen we nu natuurlijk bij de kern van de zaak. We weten inmiddels hoe het ontstaat, maar hoe komen we er weer vanaf? Hieronder vind je een paar praktische tips.

  • het verlagen van je vetpercentage helpt enorm. Als je nl. minder grote vetcellen hebt, valt de verkleving ervan (=cellulite) ook meteen minder op.
  • verminder stress. Stress gooit nl. zo ongeveer alle processen in je lichaam door de war. Zo ook het afvoeren van vocht en afstofstoffen, die bij een stresserige toestand ruim baan hebben om lekker samen te kleven met hun vriendjes de vetcellen.
  • pas je eet-en drinkpatroon aan. Minder alcohol, koffie, suiker, zout betekent ook minder maanlandschap op je bovenbenen. Hetzelfde geldt voor verzadigde vetten. Dus bye bye vette worst, kaasjes en gefrituurde hapjes…..
  • voeg meer vitamine C toe aan je eetpatroon of slik supplementen. Deze vitamine zorgt nl. voor de aanmaak van bindweefsel, zodat je een mooi stevige onderhuidse structuur bereikt.
  • veel water drinken. Eigenlijk een open deur, want dit is volgens mij goed voor alles. Maar het helpt echt als je van die putjes wil afkomen. Het helpt nl. om afvalstoffen af te voeren.
  • stimuleer de bloedsomloop. Dit kan je bereiken door meer te bewegen, maar ook door het getroffen gebied stevig te masseren. Eventueel met een speciaal anti-cellulite middel. Zie hieronder voor een middel dat ik onlangs ontdekte.

anti-cellulite gel van clinic 28

Cellulite heating gel 

Ik heb niet enorm last van cellulite, maar op beide bovenbenen is wel een klein putje te ontdekken. In ieder geval genoeg om eens een speciale anti-cellulite gel te testen. Ik probeerde de Cellulite heating gel van Clinic 28. Deze gel bevat o.a. verschillende vormen van cafeïne en methyl nicotinate, wat de doorbloeding van de huid stimuleert. Je smeert het op het te behandelen gebied en iets daarboven. Daarna wordt je huid rood en kan deze een beetje branderig aanvoelen. Ik was altijd een beetje sceptisch ten opzichte van zulke middeltjes, dus verwachtte er niet zoveel van. Maar na zo’n 2 weken smeren zag ik toch echt verschil. Beide putjes zijn nl. iets minder diep en de huid ziet er gladder uit. Ideaal dus voor een goede bikini look! Mocht je nieuwsgierig zijn: de gel is hier via internet te koop.

 

( 654 keer in totaal bekeken, 1 keer vandaag bekeken)

Hi, ik ben Mo en ik zorg ervoor dat je een paar keer per week een leuke nieuwe blog krijgt voorgeschoteld bij Forever 39. Wil je meer weten over mij? Klik dan hier.

Copyright © 2018 - Forever39.nl - Alle rechten voorbehouden.

CONTACT - SAMENWERKEN