5 AFSLANKTIPS VAN TANJA JESS

Tanja Jess is 50-plus, maar heeft een (meer dan) beeldig figuur. Ik ontfutselde Tanja haar 5 beste tips om in vorm te blijven. Lees je mee?

Tanja, vertel, wat zijn jouw gouden afvaltips?

1. Periodiek vasten

Allereerst doe ik aan periodiek vasten, zo vertelt Tanja mij. Daarin heb je verschillende varianten. Mijn variant houdt in dat je alleen binnen een bepaald tijdvak eet. Ik probeer alleen tussen 12:00 en 19:00 uur te eten. Het voordeel hiervan is dat je hierdoor sneller je vet verbrandt.

2. Sporten

Tja, zegt Tanja met een grote glimlach. Als je in vorm wilt blijven, dan ontkom je er niet aan om te sporten. Zo simpel is het. Ik train consequent en vergeet daarbij mijn grote spieren niet. Spiermassa breekt nl. snel af boven de 40 en duurtraining (zoals te lang cardio-en) versnelt dit alleen maar. Kies wel iets wat bij je past, want anders hou je het toch niet vol. Ik doe 1x in de week krachtraining en daarnaast nog gemiddeld 3x yoga en/of pilates.

3. Neem minder snelle koolhydraten en suikers

Pas op met koolhydraten, want daar kom je van aan. Bijvoorbeeld tarwe zet in je lichaam in een rap tempo om in suiker. Je kunt dus beter rogge- spelt- of desembrood eten in plaats van brood van tarwemeel. Als je dol bent op pasta neem dan spelt pasta, dat smaakt prima.
Ook sappen en smoothies met fruit zijn snelle suikers. Liever dus fruit gewoon uit de hand eten in plaats van in een sapje of smoothie.

4. Eet veel groenten

Groenten zijn gezond en vullen geweldig. Zo heb je minder trek in troep. Probeer wel zoveel mogelijk biologisch te eten, vult Tanja aan. Dat is veel gezonder.

5. Snoep gezond

Tanja: als je veel zoete trek hebt en de neiging om ‘s avonds te snoepen of te snaaien, kies dan bijvoorbeeld voor besjes uit de vriezer. Vooral kersen vind ik lekker. Die doe ik gewoon bevroren in een schaaltje en peuzel ik op tijdens het Netflixen. Dan lijkt het net alsof je een lekker ijsje of toetje eet. Super lekker maar een stuk gezonder en veel minder (snelle) suikers dan snoep of ijs. En je zult zien, hoe minder suiker je eet, hoe meer je zoete trek zal afnemen. Dan kick je af. Suiker is namelijk hartstikke verslavend.

Super dank voor jouw praktische tips, Tanja. Ik ga bijvoorbeeld die van het bevroren fruit eens proberen. Wil je meer weten over hoe ze zo goed in shape blijft? Check dan deze vlog over afvallen die Tanja maakte.

Ben je verder benieuwd hoe het komt dat ze er zo goed uitziet? Check dan deze nietsverhullende blog over de beautygeheimen van Tanja Jess.

P.s: misschien ben je ook geïnteresseerd in andere artikelen over afvallen? Check dan de rubriek “in shape“. Het is mij nl. gelukt om 10 kilo’s blijvend af te vallen en ik deel regelmatig mijn beste tips hierover op Forever39.nl.

DEEL DIT BERICHTShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
( 1.015 keer in totaal bekeken, 1 keer vandaag bekeken)

Copyright © 2018 - Forever39.nl - Alle rechten voorbehouden.

CONTACT - SAMENWERKEN